Bemutatkozás bővebben
Idegenforgalmi diplomával és angol nyelvvizsgával a kezemben úgy éreztem, ez már nem az, amire én vágyom. Napi 10-12 órát a számítógép előtt ülni és ajánlatokat gépelni az emberekkel való személyes kapcsolattartás helyett: nem szerepelt a vágyaim között. Megértettem, hogy a tanulást folytatni kell. Pszichológiát kezdtem tanulni, és mint alternatív gyógymóddal, így találkoztam a kineziológiával.
Akkoriban bébiszitterként dolgoztam, és belelátva más családok életébe, rájöttem, hogy szinte mindenki küzd valamilyen problémával (gyermeknevelési, párkapcsolati, tanulási nehézségek – csak a legáltalánosabbakat említve). A saját életemben is voltak megoldandó feladataim.
A kineziológiát hatékony és gyors módszernek véltem, ezért döntöttem mellette. Ettől kezdve kurzusok, tréningek, továbbképzések, szemináriumok követték egymást, és ez így van a mai napig is. Fontosnak tartom a tanulást, a tudás folyamatos bővítését, frissítését, és az új felfedezések követését. Önmagam megismerése, személyiségem folyamatos fejlesztése elengedhetetlen, mert az egyéni oldásokra, személyes találkozókra az, aki én vagyok, óriási hatással és „befolyással” van, hiszen a tanításban nem mindig az a fontos, hogy mit tanulunk, többnyire az sokkal fontosabb, hogy ki tanítja.
Az Egészségügyi Továbbképző Intézetben Kineziológusként végeztem, ott bejegyzett szakemberként szerepelek, e minőséget tanúsító igazolvánnyal, hivatalos engedéllyel rendelkezem.
Továbbá a Three In One Concepts, vagyis One Brain kidolgozói által előírt követelményeket is teljesítettem, elvégeztem a kurzusokat I-X-ig, majd egy záró, demonstráló tréningen vettem részt, ahol Konzultáns Facilitátori végzettséget szereztem. Ezáltal nyilvántartott nemzetközi kineziológusi engedélyem is van.
Tanulmányaimat az Edu-K, Brain Gym nevű készség és képességfejlesztő módszer elsajátításával kezdtem. A módszer kidolgozója Paul Dennison PhD, és felesége Gail Dennison. Kutatásuk lényege a mozgás és a tanulás kapcsolata. A mozgás, maga az élet. Képesség és készségfejlesztés, tanulási nehézségek, koncentráció és figyelemzavar, agyféltekék összehangolása, speciális ill. három dimenzióban. Egyszerű, összehangoló gyakorlatokkal óriási sikereket érhetünk el életünk terén. Ez csak a kezdet volt.
A Edu-K in Depth: az intelligencia hét dimenziója, teljes test-szellem rendszer, a testtartás és testbeszéd az agyi-összehangolás részére összefüggésekről-kifejezésekről ad tájékoztatást, hogy még eredményesebben használjuk ki tanulási képességeinket. A kurzust Köves Zsuzsanna, kineziológus oktató, a PKS dékánja vezette. (Professional Kineziology School Hungary) Kidolgozói: Dr. Paul és Gail Dennison.
Movement Dinamics: sok játékos mozgás, ami lazít és energetizál, aerob mozgás: tartós, dinamikus, nagy izomcsoportokat igénybevevő gyakorlatok, fokozza az agy vérellátását, endorfint termel, javítja az anyagcserét és a szervezet oxigénellátását. A továbbképzést Christian Dillinger, osztrák kineziológus oktató vezette. Kidolgozói: Paul és Gail Dennison
Visioncircles, vagyis Látókörök: Megalkotói szintén Paul és Gail Dennison, akik szerint „a látás képessége, vagyis ahogyan a szemünkkel látunk, teljes mértékben összefügg azzal, hogyan gondolkodunk, mozgunk, és ahogyan használjuk érzékszerveinket. Az észlelés-érzékelés azt jelenti, hogy milyen jelentéssel ruházzuk fel az érzékszerveinken keresztül bejutó információkat. A szemünkön, fülünkön, érintésünkön és mozgásunkon keresztül a világról szerzett tapasztalatok olyan érzékszervi hátteret teremtenek, melyek az egész életszemléletünket kiszínesítik.” A szemináriumot Dr. Paul Dennison tartotta, Budapesten.
Optimális Agyi Szervezés: rátalálni saját leghatékonyabb tanulási módszerünkre az agyi és testi dominanciánk meghatározása által. (jobb-bal agyfélteke, szem, fül, kéz, láb, ill. testünk melyik oldalát részesítjük előnyben) A továbbképzést Christian Dillinger, osztrák kineziológus oktató vezette. Kidolgozói: Paul és Gail Dennison.
One Brain: az egyén érzelmi állapotának meghatározása, tudatos, tudatalatti és testi szinten, a negatív élmények feloldása által a test energetikai állapotának helyreállítása. Oldások a jelen és múlt összefüggéseiben, fogantatástól a jelenig, generációs oldások, hiszen felmenőink megoldatlan problémáit hét generáción át cipelhetjük magunkkal. A több éven át tartó oktatást Köves Zsuzsanna, a PKS dékánja, kineziológus oktató vezette. A módszer kidolgozói Gordon Stokes, Daniel Whiteside és Candace Callaway
Consultant Facilitator Training: A 3in1, One Brain módszer I-X-ig tartó kurzusainak lezárása, beszámolók, előadások és demonstrációk. A nemzetközi minősítéshez, szerződéskötéshez szükséges, a módszer kidolgozóival. A kurzust Gabriele Ulbrich, osztrák kineziológus oktató vezette.
Gyermekoktatói Tréning/Training for the Children Class: Óvodás és iskolás gyermekek számára kidolgozott gyakorlatok, amelyek segítik a tanulást, az összpontosítást. Korosztály szerinti csoportos foglalkozásokon könnyedén elsajátítható gyakorlatokat tanulnak, melyeket beépítve életükbe könnyebben veszik az akadályokat, kiegyensúlyozottabbá és felkészültebbé válnak. Jobban kezelik a stresszt, az iskola támasztotta nehézségeket. A kurzust Gabriele Ulbrich, osztrák kineziológus oktató vezette.
Touch for Health: testünk 14 fő izmához rendelt meridiánok segítségével korrigálhatjuk az energiaáramlást, így a belső szerveink működését hatékonyabbá tehetjük. Oldhatjuk az energia áramlásának elzáródását, az energia hiányt és többletet egyaránt. Az alapja a hagyományos kínai gyógyászat. A módszer kidolgozója: Dr. John F.Thie A képzést Köves Zsuzsanna, a PKS dékánja, kineziológus oktató vezette.
Touch for Health Metaforák: A kínai öt elem tanának alkalmazásával, a szavak képszerű és metaforikus értelmezésével, a szó-szimbólumokat életünk összefüggéseire vetítjük. Ez egy kreatív, asszocitatív tevékenység, amely segít tudatosabbá tenni a megfogalmazott szavaink mélyen rejlő jelentését. A módszer kidolgozója Dr. John F. Thie és fia Matthew Thie. A képzést Köves Zsuzsanna, a PKS dékánja, kineziológus oktató vezette.
Wellness Kineziológia/Stressz Release: a módszer lehetőséget kínál a stressz kezelésére, a stressz alól való felszabadulásunkra és a stresszhez való hozzáállásunk megváltoztatására. Kidolgozója Dr.Wayne W. Topping Az oktatást Köves Zsuzsanna, a PKS dékánja, kineziológus oktató tartotta.
Bach virágterápia: 38 féle növény segítségével helyreállítja a test-lélek-szellem egyensúlyát (holisztikus), segít a lelki problémáink alól felszabadulni, megélni boldogságunkat. A testi problémáink oka mindig a lelkünkben keresendő. Dr. Edward Bach szerint, ha az emberi tökéletesség és teljesség távlataiban gondolkozol, akkor a teljes lelki egységed és boldogságod elérésének hét fokozata van:
1. békesség, 2. remény, 3. öröm, 4. hit, 5. bizonyosság, 6. bölcsesség, 7. szeretet.
Az érzelmek meghatározásai, amelyekre a cseppek jótékonyan hatnak: félelem, bizonytalanság, érdektelenség, magányosság, túlérzékenység, bátortalanság, aggódás másokért.
A végzettségeimről röviden:
One Brain
I. : Tools of the Trade / Szakma eszközei
II.: Basic One Brain / Tanulási képességek fejlesztése
III.: Under the Code / Testkód
IV.: Advanced One Brain / Haladó egy agy
V.: Louder than Words / Szavaknál is hangosabban
VI.: Srtuctural Neurology / Szerkezeti idegtan
VII.: Relationships in Jeopardy / Kapcsolatok Veszélyben
VIII.: Body Circuits, Pain & Understanding / Testáramkörök, Fájdalom és Megértés
IX.:Childhood, Sexuality & Aging / Gyermekkor, Szexualitás, Öregedés
X.: Adolescence, Maturity & Love / Serdülőkor, érettség, szeretet
XI.:Consultant Facilitator Training
One Brain Extrák:
Allergies
Complusive Conduct
Training for the Children Class/Gyermekoktatói tréning
Face Language
Touch for Health I. II. III. IV.
Touch For Health Metaforák
Brain Gym I. II.
Edu-k in Depth
Movement Dinamics
Optimális Agyi Szervezés
Visioncircles
Wellness Kineziology:
Stressz Release I.II.III. IV. V.
LEAP I. II.
SIPS
Neuro Energetic Kinesiology/Brain Formatting
Mindezen oktatásokról hivatalos, bejegyzett, nemzetközi bizonyítványokat / okleveleket szereztem.
Pszichológiai tanulmányaim:
Bevezetés a pszichológiába
Személyiség lélektan
Klinikai pszichológia
Fejlődéslélektan
Szociálpszichológia
Fókusz pszichológia
Gyermekrajz-elemzés
Rajzelemzés pszichodiagnosztikája